Eenvoudige vrouwen versieren gesprekstechnieken

On 31/10/2011, in vrouwen versieren, by admin

Een zeer uitgebreide post maar eentje die erg de moeite waard is als je jezelf nog wel eens betrapt op onderstaande uitspraken: “… ja maar wat moet ik dán zeggen?’” “Ik weet niks meer te zeggen” Veel is er al beschreven over gesprekstechnieken en het gesprek aan de gang houden, maar ik merkte tijdens het […]

Een zeer uitgebreide post maar eentje die erg de moeite waard is als je jezelf nog wel eens betrapt op onderstaande uitspraken:

“… ja maar wat moet ik dán zeggen?’” “Ik weet niks meer te zeggen”

Veel is er al beschreven over gesprekstechnieken en het gesprek aan de gang houden, maar ik merkte tijdens het bootcamp dat het probleem bij velen nog heerst terwijl het toch vrij makkelijk te verhelpen is naar mijn idee. Mijn uitleg over deze eenvoudige en zeer makkelijk toe te passen gesprekstechnieken maak ik duidelijk met heldere voorbeeldjes, zodat je een idee krijgt van wat ik bedoel en hoe je het kan toepassen. De insteek is dat je altijd iets te zeggen hebt. Of je nooit een stilte wilt laten vallen, of het verstandig is om te blijven praten etc behandel ik even niet in deze post. Ik heb een voorkeur om deze technieken te laten overheersen in mijn interacties met vrouwen in tegenstelling tot canned routines, juist om het gesprek persoonlijker te maken en om oprecht interesse te tonen in de ontzettend lekkere meid die op dat moment tegenover mij staat. Meningen hierover kunnen natuurlijk verschillen maar die discussie wil ik ook niet hier aangaan. Dit zijn tools om bijvoorbeeld ook tijdens een day 2 toe te passen en lekker lang met elkaar aan de praat te blijven en tegelijk interesse te tonen en het gesprek een interessante kant op te sturen.

Kapstokken herkennen in haar input
Ik weet dat Style hier ooit iets over heeft verteld, credits geef ik dan even aan hem. Ik gooi er gelijk een voorbeeldje in waar we mee kunnen werken. Stel een meid geeft het volgende antwoord op jouw vraag waar ze het laatst naar op vakantie is geweest. Stel ze zegt dit:
“Nou, dat weet ik nog wel, dat was een half jaar geleden. Toen gingen ik en drie vriendinnen met een touring bus naar Rome om daar musea te gaan bezoeken en ’s avonds te stappen. Dat waren wel 2 leuke weken.”
Veel mensen zeggen bv iets als ‘ah, leuk, oh prima he, vakanties zijn ook leuk’. Om maar even wat te noemen. Ze vergeten veel belangrijke informatie waarmee je een geniaal gesprek op kunt bouwen en interesse kan tonen op manieren die door haar erg gewaardeerd worden. In dit antwoord van haar zitten namelijk een paar kapstokken verborgen waar je prima op door kunt vragen. Een aantal duidelijke zijn er naar mijn idee:
- 3 vriendinnen
- touring bus
- Rome
- musea
- stappen
- 2 weken
- leuke vakantie

Dit zijn keywords waar je prima op voort kunt gaan borduren. Om eens wat voorbeelden te noemen:
“3 vriendinnen zei je. Heerlijk he, zo’n vakantie lekker los gaan met je beste vriendinnen he.”
“Met de bus ja, om natuurlijk lekker te socializen met de lekkere boys.”
“Rome, kijk eens aan, daar ben ik ook geweest vorig jaar. ”
“Musea ja, vind je dat echt leuk…?”

Probeer dergelijke kapstokken te herkennen en te onthouden, ook voor later in de interactie. Je kunt in bovenstaand voorbeeld bv lang en diep ingaan op Rome, maar later in de interactie (evt. na het passeren van totaal andere gespreksonderwerpen) nog eens terugkomen op haar 3 vriendinnen.

Gespreksonderwerpen sturen dmv chunking
Ik maak een link met de NLP term chunken. Chunkgrootte wordt gebruikt voor de hoeveelheid informatie. Die term laat ik hier even buiten beschouwing.

Upchunken
Upchunken gebruik je om verbanden en relaties te ontdekken, om vervolgens te kunnen relateren aan de huidige situatie. Je zoekt overeenstemming. Soms kunnen mensen verstrikt raken in details waardoor ze hun doel voorbij streven of het grotere geheel niet meer zien. Je maakt het onderwerp abstracter. Voorbeelden van upchunk vragen zijn:
Waar is dit een voorbeeld van…?
Met welke bedoeling…?
Voor welk doel…?
Waar maakt dit onderdeel van uit?

Downchunken
Downchunken levert details op en eindigt met iets dat geen enkel verband heeft met het oorspronkelijke grote deel. Je zoekt verschillen. Je gaat specifieker. Voorbeelden van downchunk vragen zijn:
Wat zijn voorbeelden hiervan?
Wat is specifiek…?
Waar is dit onderdeel van?

Lateraal chunken
Lateraal chunken levert soortgelijke alternatieven op. Voorbeelden van lateraal chunk vragen zijn:
Waar lijkt dit op?
Wat is hieraan gelijk?

Voorbeeld
Ik leg het hier simpel uit met als voorbeeld haar volgende input tijdens een gesprek:
“Ik hoorde laatst weer eens the summer of 69 van Bryan Adams op de radio. Geweldig!”

Haar input is een specifiek voorbeeld van een bepaald muziekgenre. Je kunt dan de volgende vragen stellen:

Upchunk: Naar welke muziek luister jij over het algemeen?.
Downchunk: Wat spreekt jou zoal aan in dit nr? Waarom juist dat? etc.
Laterale chunk: Vind je dan the final countdown ook een leuk nr?

Heb je het idee dat je in een bepaalde situatie binnen de kortste keren uitgechunkt bent in een bepaalde richting dan heb je het mis. Blijf dergelijke vragen desnoods herhalen (ook in 1 richting) en ervaar en hoever je hierin kunt gaan en ontdek hiermee meer ideeën en inzichten betreffende je eigen gespreksonderwerpen.

Emoties, motivaties en karaktereigenschappen
PUA Training met Gambler’s Stealth Attraction. Ook op de 21 convention in 2010 vertelt Gambler hierover.

Voorbeeld: zij heeft als hobby piano spelen.
Objectieve informatie die ze aan tig mensen verteld en die ik ook eigenlijk helemaal niet wil weten is hoe lang ze al piano speelt, of ze les heeft gehad etc. Vele malen interessanter is het om haar motivaties, emoties en karaktereigenschappen te ontdekken en die door haar te laten vertellen. Om voor ieder een kort voorbeeld te geven.

Emotie: “Piano spelen, cool. Maar wat ik echt wil weten he. Vroeger… wat was nou jouw motivatie om dit instrument te gaan bespelen?”
Motivatie: “Stel je voor dat je piano speelt. Wat betekent piano spelen voor jou? Welke gevoelens roept piano spelen op?”
Karakter: “Piano spelen. Hmm, dat doet mij denken aan de wat rustigere meisjes van mijn basisschool. Ik begin me nu echt sterk af te vragen of jij er ook een bent, je ziet er uit alsof je vanavond flink gaat partyen.”

Statements maken ipv vragen stellen
Last but not least. Over het algemeen: Statements maken ipv vragen stellen. SmoothDoc zei het op het bootcamp en bij velen is het waarschijnlijk bekend. Te veel vragen stellen levert je een interview op en geen gesprek. Statements maken is geniaal. Elke vraag is om te buigen in een statement:
“Wat is je leeftijd?” => Je lijkt me echt iemand van 22, maximaal 23.
“Wat studeer je?” => Ik ken iemand die best veel lijkt op jou nu ik zo ff met je praat. Volgens mij studeer jij geneeskunde.
“Welke sport doe je?” => Haar van top tot teen aankijkend: Blond haar en een afgetraind lichaam… dat moet een hockeyster zijn.

Bewust onwerkelijke statements maken levert ook interessante gesprekken op. Oefen hier mee en ga vooral ervaringen op doen zodat je hier handig in wordt en het na verloop van tijd automatisch gaat.

Uitgebreide post met een aantal technieken die (misschien na wat korte oefening) erg goed te gebruiken zijn en zeker erg interessante informatie oplevert. Daarnaast toon je oprechte interesse en heb je de controle over het gesprek.

Cheers, Ratti


Klik dan hier voor het eBoek van Jonathan en Oscar – koop het nu vrijblijvend met 30 dagen, niet goed geld terug garantie (100% gegarandeerd)


>>> Slechts € 39,97 – Klik Hier <<<

Met 30 dagen niet goed geld terug garantie – probeer het dus nu uit!

Klik dan hier voor het eBoek van Jonathan en Oscar - koop het nu vrijblijvend met 30 dagen, niet goed geld terug garantie (100% gegarandeerd)

>>> Slechts € 39,97 - Klik Hier <<<

Met 30 dagen niet goed geld terug garantie - probeer het dus nu uit!

 

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.